افزایش بهره وری سیستم تهویه مطبوع

افزایش بهره وری سیستم تهویه مطبوع

 آیا بیش از هر زمان دیگری برای مصرف انرژی هزینه می کنید؟ در سیستم تهویه مطبوع ، با توجه به مصرف انرژی، راندمان عملکرد آن بسیار مهم است، زیرا هرچه مصرف انرژی یک سیستم HVAC کارآمدتر و بهتر باشد، نتیجه بهتری را شامل می شود. علاوه بر آن، با بالا بردن راندمان و افزایش عملکرد سیستم تهویه مطبوع می توانید هزینه های نگهداری آن را کاهش دهید.

افزایش بهره وری بیشتر از سیستم تهویه مطبوع HVAC

امروزه مباحث سیستم گرمایش و سرمایش و دستیابی به هوای مطلوب مساله پیچیده ای نیست. راه های زیادی برای بهره وری بیشتر از سیستم HVAC وجود دارد که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های انرژی و عملیاتی کمک کند. علاوه بر آن، بهره وری بیشتر از این سیستم می تواند خیال شما را برای دستیابی به هوای مطلوب محل کار یا زندگی خود تامین کند. برای دستیابی به سیستمی کارآمدتر، چند نکته را باید رعایت کنید:

  1. نشتی سیستم تهویه مطبوع خود را در کانال های گرمایش و سرمایش بررسی کنید

نشتی در کانال های گرمایش و سرمایش باعث هدر رفتن قابل توجه انرژی می شود. زمانی که کانال های خود را به درستی آب بندی کنید، می توانید تا 20 درصد از هزینه های انرژی کسب و کار خود را صرفه جویی کنید.

افزایش بهره وری بیشتر از سیستم تهویه مطبوع HVAC
افزایش بهره وری بیشتر از سیستم تهویه مطبوع HVAC
  1. فیلتر را هر چند وقت یکبار که لازم است تعویض کنید

فیلترهای هوای کثیف دو مشکل عمده ایجاد می کنند. اول، آنها جریان هوا را مسدود و محدود می کنند، به این معنی که سیستم شما برای رسیدن به همان دما باید به میزان قابل توجهی سخت تر کار کند. دوم، فیلترهای هوای کثیف به کیفیت هوای داخل ساختمان آسیب می‌رسانند که می‌تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. برای کاهش این مشکلات و جلوگیری از خرابی، باید فیلتر را به دفعات توصیه شده (معمولاً حدود یک بار در ماه) تغییر دهید.

  1. تعمیرات کوچک را نادیده نگیرید

تعمیر و نگهداری مداوم و با کیفیت HVAC می تواند تا 40٪ از کل هزینه های تعمیر و نگهداری را صرفه جویی کند. درست مانند هر تکنولوژی، مشکلات کوچکی رخ می دهد و اگر آن مشکلات تعمیر نشوند، می توانند منجر به مشکلات بزرگ تری در مسیر شوند. حتماً با یک شرکت تهویه مطبوع که به آن اعتماد دارید و از عملکرد آن ها راضی هستید در تماس باشید و سرویس های دوره ای سیستم تهویه مطبوع را فراموش نکنید.

  1. ترموستات های قابل برنامه ریزی را برای کاهش مصرف و افزایش بهره وری نصب کنید

بسته به نوع استفاده ای که از این سیستم دارید یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید، ممکن است زمان هایی باشد یا فضاهایی داشته باشید که نیازی به گرم کردن یا خنک شدن محیط در دمایی مشابه زمانی که رفت و آمد بیشتر است وجود نداشته باشد. ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی می‌توانند زمان استفاده از سیستم تهویه مطبوع را بهینه کنند و تا حد زیادی اطمینان حاصل شود که انرژی در مواقع غیرضروری هدر نمی‌رود.

  1. سیستم های قدیمی را به روز کنید

متأسفانه، سیستم های HVAC برای همیشه دوام نمی آورند. اگر سیستم خود را بیش از ده سال است که دارید، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک ارتقا یا جایگزینی کامل انجام دهید. سرمایه گذاری در یک سیستم جدید می تواند به طور قابل توجهی هزینه کل انرژی را در دراز مدت کاهش دهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم به تعویض یا به روز رسانی سیستم خود دارید، برای حفظ عملیات به یک راه حل HVAC نیاز خواهید داشت. راه‌حل‌های گرمایش و سرمایش حامل می‌توانند اطمینان حاصل کنند که وقتی سیستم شما خاموش است، عملکرد سیستم تهویه شما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

گروه صنعتی شاهرخی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن